Forfatter
Tittel Differensiering og tilpasning i grunnopplæringen: rom for alle - blikk for den enkelte
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Forfatterne tar for seg prosjektet Differensiering og tilrettelegging i videregående opplæring. Boken er prosjektets sluttrapport, og handler blant annet om forholdet mellom tilpasset opplæring, spesialundervisning og differensiert opplæring. Forfatterne reiser kritikk mot en form for tilpasning som fører til ettergivenhet som undervisningsstrategi. I tillegg presenteres syv grunnleggende kategoriene for et differensiert opplæringsforløp innenfor skolen som en lærende organisasjon. Boken kan brukes som en innledning til arbeidet med Kvalitetsutvalgets innstilling I første rekke, om forsterket kvalitet i grunnopplæringen for alle (2003). Har litteraturliste.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam
*00119094
*008031031s2003 ar 0 nob 9
*015 $bFS
*020 $a82-02-23304-6$bh$c298.00
*08230$a373.1394$zh
*096 $a373.1394 D
*10010$aDale, Erling Lars$d1946-2011$jn.
*24510$aDifferensiering og tilpasning i grunnopplæringen$brom for alle - blikk for den enkelte
*250 $a1. utg., 4. oppl.
*260 $aOslo$bCappelen akademisk$c2003
*300 $a238 s.
*520 $aForfatterne tar for seg prosjektet Differensiering og tilrettelegging i videregående opplæring. Boken er prosjektets sluttrapport, og handler blant annet om forholdet mellom tilpasset opplæring, spesialundervisning og differensiert opplæring. Forfatterne reiser kritikk mot en form for tilpasning som fører til ettergivenhet som undervisningsstrategi. I tillegg presenteres syv grunnleggende kategoriene for et differensiert opplæringsforløp innenfor skolen som en lærende organisasjon. Boken kan brukes som en innledning til arbeidet med Kvalitetsutvalgets innstilling I første rekke, om forsterket kvalitet i grunnopplæringen for alle (2003). Har litteraturliste.
*650 $aSpesialpedagogikk
*650 $aUndervisningsmetodikk
*70010$aWærness, Jarl Inge$d1971-$eforfatter$jNorge
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening