Forfatter
Tittel Samfunnskunnskap: fagdidaktisk innføring
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boka analyserer og drøfter spennende utfordringer i skolefaget samfunnskunnskap. Fagets verdier og formål, kunnskaps- og læringssyn, utvalg og organisering av lærestoff, arbeidsmåter og vurderingsordninger står sentralt i framstillingen. Føringer fra læreplanene trekkes inn i temaene, og blir gjort levende gjennom tankevekkende sitater, konkrete eksempler, spørsmål til diskusjon og arbeidsoppgaver. Forfatteren legger gjennom hele boka vekt på de faglige og metodiske utfordringene som ligger i variert bruk av læremidler og arbeidsmåter. Boka er skrevet for studenter i samfunnsfag og for lærere i grunnskolen og i videregående opplæring.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam
*00132690
*008121004s a 0 nob 9
*020 $a978-82-15-01974-1$bh$c379.00
*025 $a9788215019741
*040 $aDen norske Bokdatabasen AS
*08230$a372.89$zh
*096 $a372.89 K
*10010$aKoritzinsky, Theo$d1941-$jn.
*24510$aSamfunnskunnskap$bfagdidaktisk innføring
*250 $a3. utg., 1. oppl.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$c2012
*520 $aBoka analyserer og drøfter spennende utfordringer i skolefaget samfunnskunnskap. Fagets verdier og formål, kunnskaps- og læringssyn, utvalg og organisering av lærestoff, arbeidsmåter og vurderingsordninger står sentralt i framstillingen. Føringer fra læreplanene trekkes inn i temaene, og blir gjort levende gjennom tankevekkende sitater, konkrete eksempler, spørsmål til diskusjon og arbeidsoppgaver. Forfatteren legger gjennom hele boka vekt på de faglige og metodiske utfordringene som ligger i variert bruk av læremidler og arbeidsmåter. Boka er skrevet for studenter i samfunnsfag og for lærere i grunnskolen og i videregående opplæring.
*650 $aSamfunnsfag
*650 $aUndervisningsmetodikk
*850 $aCharlottenlund vgs
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening