Forfatter
Tittel Læring gjennom veiledning: meningsskaping i grupper
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Ulike måter å veilede på gir ulike utfordringer i veilederrollen. Gjennom fortellinger hentet fra ulike veiledningssituasjoner viser forfatterne hvordan kontekst og situasjon må bestemme måten veiledningen foregår på. Boken viser hvordan metasamtaler, samtaler om det som skjer her og nå i veiledningen, kan synliggjøre læringsprosessene. Boka fremhever sosiokulturelle perspektiver og tar opp maktforhold og etikk i veiledning. Boken er beregnet for studenter og lærere på alle nivåer i profesjonsutdanninger. Med litteraturliste og stikkordregister.
ISBN 82-450-0922-9 978-82-450-0922-4
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*00132733
*008091106s2009 ar 0 nob 9
*020 $a82-450-0922-9$bh$c285.00
*020 $a978-82-450-0922-4$bh$c285.00
*025 $a9788245009224
*040 $aDen norske Bokdatabasen AS
*08230$a371.4
*096 $a371.4 B
*10010$aBoge, Margun
*24500$aLæring gjennom veiledning$bmeningsskaping i grupper
*250 $a2. utg., 2. oppl.
*260 $aBergen$bFagbokforl.$c2009$fFagbokforlaget$g2011
*300 $a148 s.
*511 $afor Boge, Margun;for Markhus, Gunvor;for Moe, Randi;for Ødegaard, Elin Eriksen
*520 $aUlike måter å veilede på gir ulike utfordringer i veilederrollen. Gjennom fortellinger hentet fra ulike veiledningssituasjoner viser forfatterne hvordan kontekst og situasjon må bestemme måten veiledningen foregår på. Boken viser hvordan metasamtaler, samtaler om det som skjer her og nå i veiledningen, kan synliggjøre læringsprosessene. Boka fremhever sosiokulturelle perspektiver og tar opp maktforhold og etikk i veiledning. Boken er beregnet for studenter og lærere på alle nivåer i profesjonsutdanninger. Med litteraturliste og stikkordregister.
*650 $aLæring
*650 $aUndervisningsmetodikk
*70010$aMarkhus, Gunvor$eforf.
*70010$aMoe, Randi$eforf.
*70010$aØdegaard, Elin Eriksen$eforf.
*850 $aCharlottenlund vgs.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening