Charlottenlund videregående skole

Interactions 2: programfag engelsk 2
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Interactions 2: programfag engelsk 2
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • lærebøker
Eier
  • Charlottenlund vgs
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2022
Noter
  • Interactions 2 er skrevet og strukturert for å gi elevene gode verktøy i arbeidet med å utvikle seg til å bli bevisste, kritiske og deltakende samfunnsborgere, og for å forberede dem på videre studier. Den vil øve elevene i selvstendig refleksjon, kritisk tenking og drøfting av tekster, som er sentrale elementer i faget Engelsk 2, LK20. Interactions 2 lærebok i kombinasjon med tilhørende digitale ressurser gir gode muligheter for å lykkes med Engelsk 2. Kjernen i det nye programfaget Engelsk 2 kan sies å ligge i kompetansemålet om at elevene skal «vise selvstendig refleksjon og kritisk tenking i lesing og drøfting av ulike typer tekster». Dette målet kan knyttets direkte opp mot det som sies om det tverrfaglige temaet Demokrati og medborgerskap, nemlig at engelskfaget skal «åpne for flere måter å tolke verden på og være med på å skape nysgjerrighet og engasjement, og medvirke til å forebygge fordommer». Interactions 2 er skrevet og strukturert for å gi elevene gode verktøy i arbeidet med å utvikle seg til å bli bevisste, kritiske og deltakende samfunnsborgere, og for å forberede dem på videre studier. Skal elevene lykkes med dette, må de utfordres til å strekke seg i engelskfaget, og i Interactions 2 vil de møte tekster og problemstillinger som gir dem muligheter til dette. I kapittel 1, «Exploring Your English», skal elevene nettopp utforske og evaluere egne engelskferdigheter. Hvor står de i dag, og hvilke ferdigheter bør de jobbe spesielt med å forbedre? Kapitlet gir dem grundige innføringer i lese-, lytte, tale- og skrivestrategier, som elevene så får øve på å bruke på autentiske tekster, både i dette kapitlet og i arbeidet med resten av boka. Kapittel 1 avsluttes med bokas første «Exploring English»-tekst. Som i Interactions 1 fokuserer disse tekstene på språklæringsmålene i læreplanen. Å forstå og produsere engelsk på et høyt nivå er viktig for elevene, både i Engelsk 2 og i livet som venter dem som studenter og samfunnsborgere.
ISBN
  • 978-82-02-74096-2
Tilgjengelige
  • 4/23
Venteliste
  • 0 (0)
*00004159n m  22004691  4500
*00141835
*008220121s2022    no     ar         00mul 9
*015  $a150411536$bBokbasen AS
*019  $bl$dL
*020  $a978-82-02-74096-2$bfleksibind$cNkr 845.00
*025  $a9788202740962
*040  $aBokbasen AS
*0410 $anobnno
*0820 $a428.243982$zh$223/nor
*0821 $a428.2$zb$223/nor
*090  $c428.2$dB
*096  $alærebøker
*10010$aBurgess, Richard$d1956-
*24510$aInteractions 2$bprogramfag engelsk 2$cRichard Burgess, Magne Dypedahl, Hilde Hasselgård
*250  $a1. utgave, bokmål/nynorsk[utgave]
*260  $aOslo$bCappelen Damm$c[2022]
*300  $a423 sider$billustrasjoner$c29 cm
*520  $aInteractions 2 er skrevet og strukturert for å gi elevene gode verktøy i arbeidet med å utvikle seg til å bli bevisste, kritiske og deltakende samfunnsborgere, og for å forberede dem på videre studier. Den vil øve elevene i selvstendig refleksjon, kritisk tenking og drøfting av tekster, som er sentrale elementer i faget Engelsk 2, LK20.  Interactions 2 lærebok i kombinasjon med tilhørende digitale ressurser gir gode muligheter for å lykkes med Engelsk 2.  Kjernen i det nye programfaget Engelsk 2 kan sies å ligge i kompetansemålet om at elevene skal «vise selvstendig refleksjon og kritisk tenking i lesing og drøfting av ulike typer tekster». Dette målet kan knyttets direkte opp mot det som sies om det tverrfaglige temaet Demokrati og medborgerskap, nemlig at engelskfaget skal «åpne for flere måter å tolke verden på og være med på å skape nysgjerrighet og engasjement, og medvirke til å forebygge fordommer». Interactions 2 er skrevet og strukturert for å gi elevene gode verktøy i arbeidet med å utvikle seg til å bli bevisste, kritiske og deltakende samfunnsborgere, og for å forberede dem på videre studier. Skal elevene lykkes med dette, må de utfordres til å strekke seg i engelskfaget, og i Interactions 2 vil de møte tekster og problemstillinger som gir dem muligheter til dette.  I kapittel 1, «Exploring Your English», skal elevene nettopp utforske og evaluere egne engelskferdigheter. Hvor står de i dag, og hvilke ferdigheter bør de jobbe spesielt med å forbedre? Kapitlet gir dem grundige innføringer i lese-, lytte, tale- og skrivestrategier, som elevene så får øve på å bruke på autentiske tekster, både i dette kapitlet og i arbeidet med resten av boka.  Kapittel 1 avsluttes med bokas første «Exploring English»-tekst. Som i Interactions 1 fokuserer disse tekstene på språklæringsmålene i læreplanen. Å forstå og produsere engelsk på et høyt nivå er viktig for elevene, både i Engelsk 2 og i livet som venter dem som studenter og samfunnsborgere.
*650 0$aStudiespesialisering$1ST$2Udir$9nob
*650 0$aSpråk, samfunnsfag og økonomi vg3$1STSSA3$2Udir$9nob
*650 0$aEngelsk 2$1SPR3031$2Udir$9nob
*650 0$aEngelsk 2, muntlig$1SPR3032$2Udir$9nob
*650 0$aVG3$1VG3$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aGrunnbøker$16$2Bokbasen AS$9nob
*655  $aLærebok
*70010$aDypedahl, Magne$d1964-$eforf.$jn.
*70010$aHasselgård, Hilde$d1963-$eforf.$jn.
*850  $aCharlottenlund vgs
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Data pager
Data pager
Ex1Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex2Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex3Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex4Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex5Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex6Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex7Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex8Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex9Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker
Ex10Utlånt20.06.2024Charlottenlund videregående skolelærebøker